dimecres, 2 de gener del 2013

Bon any nou a tots i totes!

ORACIÓN DE FIN Y PRINCIPIO DE AÑO

Señor Dios, dueño del tiempo y de la eternidad,
tuyo es el hoy y el mañana,el pasado y el futuro.
Al terminar este año quiero darte gracias
por todo aquello que he recibido de Ti
Gracias por la vida y el amor, por las flores, el aire y el sol,
por la alegría y el dolor,
por cuanto fue posible y por lo que no pudo ser.
Te ofrezco cuanto hice en este año,
el trabajo que pude realizar,
las cosas que pasaron por mis manos
y lo que con ellas pude construir.
Te presento a las personas
que a lo largo de estos meses amé,
las amistades nuevas y los antiguos amores...,
los más cercanos y los que están más lejos,
los que me dieron su mano
y aquellos a los que pude ayudar
con los que compartí la vida, el trabajo,
el dolor y la alegría.
Pero también, Señor, hoy quiero pedirte perdón,
perdón por el tiempo perdido,
por el dinero mal gastado,
por la palabra inútil y el amor desperdiciado.
Perdón por las obras vacías y por el trabajo mal hecho,
por todos mis olvidos, descuidos y silencios
y perdón por cuando viví sin entusiasmo.
Comienza un nuevo año,
por eso detengo mi vida
ante el calendario aún sin estrenar
y te presento estos días
que sólo Tú sabes como llegaré a vivir.
Hoy te pido para mí y los míos,
la paz y la alegría,
la fuerza y la prudencia,
la claridad y la sabiduría.
Quiero vivir cada día
con optimismo y bondad
llevando a todas partes
un corazón lleno de comprensión y de paz.
Cierra Tú mis oídos a toda falsedad
y mis labios a las palabras mentirosas,
egoístas, mordaces o hirientes.
Abre en cambio mi corazón, a todo lo que es bueno,
que mi espíritu se llene sólo de buenos sentimientos
y que a mi paso las derrame.
Dame bondad y alegría para que cuantos
conviven conmigo o se acerquen a mí,
encuentren en mi vida un poquito de Ti.
Danos un Feliz Año
y enséñanos a repartir y construir felicidad. Amén.



Pregària de fi i principi d'any.


Senyor, Déu, amo del temps i de l'eternitat
teu és l'avui i el matí, el passat i el futur
A l'acabar aquest any vull donar-te gràcies
per tot allò que vaig rebre de TU.

Gràcies per la vida i l'amor,
per les flors, l'aire i el sol
per l'alegria i el dolor,
puix que va ser possible i pel que no va poder ser.

T'ofereixo tot el que vaig fer en aquest any,
el treball que vaig poder realitzar
i les coses que van passar per les meves mans
i el que amb elles vaig poder construir.

Et presento a les persones
que al llarg d'aquests mesos vaig estimar
les amistats noves i els antics amors
els més propers a mi i els qui estan més lluny
els qui em van donar la seva mà i aquells als qui vaig poder ajudar
amb els quals vaig compartir la vida, el treball, el dolor i l'alegria.

Però també, Senyor avui vull demanar-te perdó,
perdó pel temps perdut
pel diners malgastats,
per la paraula inútil i l'amor malgastat.
Perdó per les obres buides i pel treball mal fet,
i perdó per quan ha viscut sense entusiasme.
També per l'oració que a poc a poc vaig anar ajornant
i que fins ara no vinc a presentar-te.
Per tots els meus oblits, negligències i silencis
novament et demano perdó.

En els pròxims dies iniciarem un nou any
i aturo la meva vida davant el nou calendari encara sense estrenar
i et presento aquests dies que només TU saps si arribaré a viure'ls.

Avui et demano per a mi i els meus la pau i l'alegria
la força i la prudència, la claredat i la saviesa.

Vull viure cada dia amb optimisme i bondat
duent a tot arreu un cor ple de comprensió i pau.
Tanca Tu les meves oïdes a tota falsedat
i els meus llavis a paraules mentideres, egoistes, o feridores.

Obre en canvi el meu ésser a tot el que és bo
que el meu esperit s'ompli només de benediccions,
i les vessi al meu pas.

Omple'm de bondat i d'alegria
perquè els qui conviuen amb mi o s'apropin a mi
trobin en la meva vida un reflex de TU.

Dóna'ns un feliç any nou ple de felicitat i salut.